Welcome to my online portfolio

Fredrik Skatt

- Founder Shoehype

ShoeHype grundades våren 2021 i Uppsala och produkten säljs i stort sett uteslutande via företagets egna webbshop. Marknadsföringen sker i första hand via sociala medier och det var så vi kom i kontakt med Fia på Grit&Story. Fia har med sin bakgrund inom journalistik & TV visat på en ytterst värdefull förmåga att sprida vårt varumärke på den digitala scenen. ShoeHype är ett hållbart, modernt varumärke som riktar sig till en väldigt bred kundgrupp i alla åldersgrupper och därför så passar Grit&Story oss som handen i handsken. På ShoeHype är vi väldigt tacksamma att våra vägar korsades.“

Svenska Sommarförlaget & Svenska Julförlaget


Från noll till över 5000 följare på Tikok – på mindre än tre månader. Förklarande, vägledande och direkt säljande videos. Video som främst är  anpassade för det organiska flödet på Tiktok, men optimerades för annonsering i sociala kanaler som Instagram och Facebook.



BOLLMASKIN

SWEDEN

ÖVER 300 000 VISNINGAR!

Grit&Story byggde från grunden Bollmaskin Swedens Tiktok-konto. Organiskt, utan en krona i annonsering nådde vi snabbt 6000 följare. Engagemanget och räckvidden var fenomenal. Med flera videos över 300 000 visningar. En marknadsföringsstrategi som är effektiv, visuell och skapar mervärde för våra segment. Grit&Story skapade även Bollmaskin Swedens Youtubekanal och Instagramkonto. Som med råge överträffade mina förväntningar.”

Magnus Helander

- Bollmaskin Sweden



PRIME PADEL


Grit&story fick i uppdrag att öka räckvidden, följarskara och engagemang på Prime Padels Uppsalas Instagram. Vid projektperiodens slut hade räckvidden för innehåll ökat från 1000 till 140 000 exponeringar. Följarskaran från 300 till nästan 2000. Främst via social media och reelsserien "Padelskolan". En serie som ger Prime Padels idealkunder ett direkt mervärde i form av kunskaper om padel.